GB Review – Persona 5

Reading Time: 1 minutes

Καλό Χειμώνα του 2014!

Μετά από 5 διαφορετικά release dates τα οποία ξεκίνησαν με ένα “Χειμώνα του 2014” και κατέληξαν στις 4 Απριλίου 2017, το Persona 5 έφτασε επιτέλους στα χέρια των gamers.

Με την τελευταία είσοδο στη mainline σειρά του Persona franchise να ήταν το 2008 με το “Shin Megami Tensei: Persona 4” για το Playstation 2, ένα remake του 2012 με τίτλο “Persona 4: The Golden” για το PS VITA, δύο fighting games, ένα Rhythm game, και ένα spin-off RPG με τίτλο “Persona Q” για το 3DS, οι fan τις σειράς περίμεναν με ανυπομονησία την κυκλοφορία του επόμενου mainline Persona παιχνιδιού, και η Atlus κατάφερε να μας κάνει να ερωτευθούμε την σειρά ακόμη περισσότερο.

INTRODUCTION

Το Persona 5 ξεκινά δυναμικά, σε αντίθεση με προηγούμενα παιχνίδια όπου το introduction διαρκεί αρκετές ώρες με αποτέλεσμα παίχτες οι οποίοι δεν έχουν εμπειρία με τη σειρά να αποθαρρυνθούν. Μέσα στα πρώτα λεπτά το παιχνίδι παρουσιάζει το core-gameplay και συστήνει βασικά στοιχεία του βαθείς συστήματος μάχης της σειράς.

Μπαίνοντας στα παπούτσια ενός εφήβου ο οποίος επι καθημερινής βάσεως προσπαθεί να ζήσει μια απλή μαθητική ζωή, πηγαίνοντας σχολείο, βγαίνοντας έξω με τους φίλους του και δουλεύοντας στον ελεύθερο του χρόνο, ενώ επί νυκτερινής βάσεως  δρα ως Phantom Thief όπου κλέβει τις καρδιές ενηλίκων οι οποίοι έχουν πάρει ένα κακό μονοπάτι στη ζωή, με απώτερο σκοπό να δημιουργήσει μία καλύτερη κοινωνία. Στο χαρτί, όλα μαζί ακούγονται σαν μια συνταγή για καταστροφή, αλλά υλοποιημένα δουλεύουν άπταιστα.

GAMEPLAY

Σαν Phantom Thief εισβάλετε στο Palace του στόχου σας, το οποίο είναι η φυσική μορφή όλων των σκοτεινών τους επιθυμιών, χρησιμοποιώντας ένα smart phone app. Με τα personas σας παλεύετε shadows τα οποία περιτριγυρίζουν το Palace σε κλασσικό turned based combat το οποίο θυμίζει αρκετά την σειρά Pokemon. Με την προσθήκη δύο καινούριων elements, το Neuclear το Psy και την χρήση όπλων, το σύστημα μάχης γίνεται ακόμη πιο βαθύ. Έχετε τη δυνατότητα να αλλάζετε συνεχώς persona για να αμυνθείτε και να εκμεταλλευθείτε τις αδυναμίες των αντιπάλων σας με αποτέλεσμα όλη η εμπειρία να νιώθει διαφορετική κάθε φορά. Εκτός από τα shadows μέσα στα Palaces συναντάτε και puzzles τα οποία είναι μοναδικά σε κάθε ένα δίνοντας τους περισσότερη ακεραιότητα και χαρακτήρα, σε αντίθεση με τα dungeons του Persona 4 όπου απλός διέφεραν αισθητικά μεταξύ τους και το Tartarus του Persona 3 το οποίο ήταν ένας μεγάλος πύργος που διασχίζεται σιγά σιγά. Απώτερος σκοπός σας είναι η κλοπή του θησαυρού ο οποίος υπάρχει στα βάθη του Palace. Με εθιστική μουσική, καταπληκτικά designs και ένα πλήρωμα χαρακτήρων γεμάτο ζωή, σπάνια νιώθει σαν “δουλειά” η περιήγηση στα Palaces.

Παράλληλα υπάρχει και το Mementos, γεμάτο με shadows, επιτρέπει την καλλιέργηση των personas σας και προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό side quests. Με την πάροδο της ιστορίας του παιχνιδιού όλο και περισσότερα μέρη του Mementos γίνονται προσβάσιμα, τι κρύβει άραγε στα βάθη του?

FREE TIME

Το Persona 5 διαδραματίζετε κατά τη διάρκεια ενός χρόνου και η κάθε ημέρα είναι σημαντική. Μπορείτε να διαλέξετε πώς να ξοδέψετε τον ελεύθερο σας χρόνο, μεταξύ φίλων, δουλειών και διαφόρων δραστηριοτήτων. Μέχρι το τέλος, θα καταλάβετε πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνος.

Περνώντας χρόνο με άλλους χαρακτήρες μπορείτε να καλλιεργήσετε τα Confidant σας, τα οποία σας κάνουν τη ζωή σαν Phantom Thief πιο εύκολη δίνοντας σας πολύτιμες ικανότητες για την περιήγηση των Palaces. Πολλοί χαρακτήρες όμως έχουν κάποιες προϋποθέσεις πριν μπορέσετε να περάσετε χρόνο μαζί τους. Με διάφορες ασχολίες μπορείτε να ψηλώσετε τα traits σας και να ξεκλειδώσετε περισσότερα Confidants. Από διάβασμα στη βιβλιοθήκη του σχολείου, σε υπάλληλος ανθοπωλείου, οι ασχολίες είναι πολλές και πάντα διαθέσιμες.

Χαρακτήρες οι οποίοι παύουν να είναι ένα απλό μοντέλο τριών διαστάσεων σε ένα βιντεοπαιχνίδι, με την πάροδο του παιχνιδιού, την προσπάθεια του παίκτη να περνά χρόνο μαζί τους και το εκπληκτικό voice acting της σειράς, ο κάθε χαρακτήρας είναι μοναδικός και αποκτά τη δική του προσωπικότητα. Το κάθε confidant νιώθει ικανοποιητικό να καλλιεργείται μέχρι το τέλος του.

 

Κάνοντας την επιστροφή του για ακόμη μια φορά, ο πολυαγαπημένος μας μακρομύτης, ο Ίγκορ.

Ο Ίγκορ έχει εμφανιστεί σε όλα τα κύρια παιχνίδια της σειράς με σκοπό να βοηθήσει τον πρωταγωνιστή να ξεπεράσει τα εμπόδια που στέκονται μεταξύ αυτού και του σκοπού του.

Προσφέροντας υπηρεσίες που σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε δυνατότερα personas συνδυάζοντας άλλα τα οποία έχετε, ή την ενδυνάμωση άλλων προσθέτει ακόμη περισσότερες διαστάσεις στο βάθος του συστήματος μάχης. Επίσης, υπάρχει το Compendium το οποίο σας επιτρέπει να αποθηκεύσετε τα Personas τα οποία μαζέψατε μέχρι τώρα και να τα καλείτε όποτε εσείς θελήσετε.

Τα Personas είναι μάσκες, εμπνευσμένα από δαίμονες διαφόρων μυθολογιών. Με την επιστροφή του Negotiation system το οποίο ήταν παρών τελευταία φορά στο Persona 2, έχετε τη δυνατότητα να κάνετε recruit τους εχθρούς σας μέσα στα Palaces για να ενδυναμώσετε το στρατό σας από Personas.

PRESENTATION

Η παρουσίαση του Persona 5 είναι ένα απο τα πιο δυνατά του σημεία. Με μια παλέτα χρωμάτων όλων των διαστάσεων, έξυπνα σχεδιασμένα μενού τα οποία ανοίγουν και κλίνουν αδιάλειπτα κάνει το παιχνίδι να είναι θαύμα σε όποιο μάτι το αντικρίζει.

Η έξυπνη χρήση των loading screens και η δυνατότητα να “βλέπεις τις σκέψεις” των NPCs οι οποίες αλλάζουν όσο προχωρά η πλοκή, κάνει τον κόσμο να νιώθει πάντοτε ενεργός και γεμάτος ζωή.

Ο Katsura Hashino επιστρέφει σαν Director του παιχνιδιού και ο Shigenori Soejima αναλαμβάνει την δημιουργία των χαρακτήρων για ακόμη μια φορά.

Εκτός αυτού, κάνει την επιστροφή του ο Shoji Meguro ο οποίος ήταν συνθέτης τραγουδιών και μουσικής της σειράς ξεκινώντας από το Persona 3 μέχρι σήμερα.

Από επικά τραγούδια για πιο intense σκηνές, σε χαλαρή μουσική που παίζει την νύκτα ενώ εξερευνάς τις γωνιές της Shibuya, η Jazz μουσική που ετοίμασε ο Meguro βρήκε τη θέση της στο mp3 player μου και δεν πρόκειται να φύγει.

Η σειρά είναι γνωστή για την παρουσίαση αμφιλεγόμενων θεμάτων και το Persona 5 παίρνει τα πράγματα ένα βήμα πιο πέρα. Αναλύει θέματα τα οποία άλλα παιχνίδια και σειρές δεν τολμούν να αναφέρουν κάνοντας μια εμπειρία η οποία προσφέρει όχι μόνο ψυχαγωγία αλλά και τροφή για σκέψη.

STORY

Η ιστορία του παιχνιδιού έχει τους κεντρικούς ήρωες να αντιμετωπίζουν σοβαρά κοινωνικά θέματα, αγανακτισμένοι με τον τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα επαναστατούν με σκοπό να ανασχηματίσουν την κοινωνία. Ο κάθε ένας χαρακτήρας έχει τους δικούς του λόγους για τους οποίους γίνετε Phantom Thief και το παιχνίδι κάνει πολύ καλή δουλειά να μας τους παρουσιάσει. Μπορεί σαν ομάδα να μην νιώθουν τόσο κοντά όσο ένιωθαν οι ήρωες του προηγούμενου παιχνιδιού της σειράς, αλλά ο κάθε ένας σαν ακέραια οντότητα αναπτύσσετε και λάμπει αρκετά με αποτέλεσμα να υπάρχει μια ισορροπία.

NEGATIVES

Σε ένα παιχνίδι όπως το Persona 5 δύσκολο είναι να βρεις αρνητικά. Ότι σκοπεύει να κάνει το κάνει σχεδόν με τελειότητα.

Υπάρχουν όμως ένα-δυο θέματα τα οποία μπορούν να βελτιωθούν στο Difinitive Version το οποίο εάν λάβουμε υπόψη προηγούμενα παιχνίδια της σειράς θα κυκλοφόρησε αναμφισβήτητα.

  • Περισσότερες voice acted σκηνές, ειδικά σε σημεία όπου καλλιεργείς confidants και μαθαίνεις περισσότερα για τους χαρακτήρες θα ήταν πάντοτε ευπρόσδεκτα.
  • Mεγαλύτερο variety μουσικής ειδικά για boss fights, λόγο του ότι τα περισσότερα, με μερικές εξαιρέσεις, χρησιμοποιούν το ίδιο tune.

VERDICT

Γενικευμένα, αν εξερεθούν οι μικρολεπτομέρειες οι οποίες αναφέρθηκαν πιο πάνω για την “έλλειψη” voice acting σε συγκεκριμένα σημεία, και η περιορισμένη συλλογή μουσικών κομματιών σε σύγκριση με τον προηγούμενο τίτλο της σειράς, η αναμονή για το Persona 5 άξιζε και με το περισσότερο. Παίρνει ότι οι fans αγαπούν για την σειρά και το καλυτερεύει σε όλους τους τομείς. Είναι ένα σύγχρονο αριστούργημα το οποίο υψώνει τον πήχη για τα επόμενα παιχνίδια του JRPG genre που θα ακολουθήσουν. Κερδίζει την θέση του στην βιβλιοθήκη του κάθε gamer ο οποίος απολαμβάνει έστω και λίγο τα Roleplaying Games.

 

 

Story9.2
Presentation10
Music10
Gameplay10
Αν εξευρεθούν οι μικρολεπτομέρειες οι οποίες αναφέρθηκαν πιο πάνω για την "έλλειψη" voice acting σε συγκεκριμένα σημεία, και η περιορισμένη συλλογή μουσικών κομματιών σε σύγκριση με τον προηγούμενο τίτλο της σειράς, η αναμονή για το Persona 5 άξιζε και με το περισσότερο. Παίρνει ότι οι fans αγαπούν για την σειρά και το καλυτερεύει σε όλους τους τομείς. Είναι ένα σύγχρονο αριστούργημα το οποίο υψώνει τον πήχη για τα επόμενα παιχνίδια του JRPG genre που θα ακολουθήσουν. Κερδίζει την θέση του στην βιβλιοθήκη του κάθε gamer ο οποίος απολαμβάνει έστω και λίγο τα Roleplaying Games.
9.8

Share this post

No comments

Add yours