GB Review – Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Reading Time: 1 minutes

Το ζήτημα των “HD Remastered” τίτλων από κυκλοφορίες περασμένων ετών και κονσολών στη τρέχουσα γενιά διαθέτει πολλά περιθώρια συζήτησης. Υπάρχουν οι επανακυκλοφορίες με λιγότερο ή περισσότερο ουσιαστικό νόημα και υπάρχουν και εκείνες οι κυκλοφορίες που έρχονται για να επαναφέρουν στο προσκήνιο -μεταξύ άλλων- “διαμάντια” του παρελθόντος.

Προσωπικά, στην τελευταία κατηγορία θα κατατάσσαμε και το Final Fantasy XII. Η δωδέκατη κύρια προσθήκη στο φημισμένο franchise ιαπωνικών RPG ανανέωσε τη σειρά και εισήγαγε νέα στοιχεία σε αυτή.  Κυκλοφόρησε για το PlayStation 2 στα μέρη μας στις αρχές του 2007 και δεν έλαβε την αναγνώριση που πιθανότατα άξιζε, μιας και τη συγκεκριμένη περίοδο εισήχθη στην αγορά η -τότε- νέα γενιά και το PlayStation 3.

Η ιστορία του, επίσης, ξέφυγε από τα κλισέ “στενά” της σωτηρίας του κόσμου. Σε έναν κόσμο που η μαγεία είναι συνηθισμένη, τα ιπτάμενα πλοία είναι σημείο αναφοράς και σε ένα σενάριο με έντονη πολιτική υπόσταση, δύο αυτοκρατορίες μάχονται μεταξύ τους ανεξέλεγκτα. Το μικρό βασίλειο της Dalmasca θα αποτελέσει “θύμα” του πολέμου αυτού και θα βρεθεί υπό τον έλεγχο της Archadia, μίας εκ των δύο ισχυρών αυτοκρατοριών. Ο ορφανός πρωταγωνιστής Vaan, κάτοικος της Dalmasca, μαζί με τις δυνάμεις της τοπικής Αντίστασης και μερικούς ακόμη συμμάχους θα προσπαθήσει να βάλει ένα τέλος στην τυραννία της Archadia.

Για όσους δεν έτυχε να ασχοληθούν στο παρελθόν με το FFXII, ο κόσμος του είναι ημι-ανοικτού τύπου μιας και χωρίζεται σε περιοχές. Για πρώτη φορά στη σειρά μέχρι τότε, η έναρξη μιας μάχης δεν γινόταν τυχαία. Οι αντίπαλοι είναι ορατοί εντός των περιοχών, δίνοντας έτσι περισσότερη ζωντάνια στο περιβάλλον. Το σύστημα μάχης είναι το ADB (Active Dimension Battle) όπου μία μάχη ξεκινάει σε πραγματικό χρόνο μόλις πλησιάσετε έναν αντίπαλο και κάθε κίνηση πραγματοποιείται μόλις γεμίσει η ανάλογη μπάρα κάθε χαρακτήρα. Φρέσκες ιδέες συστήθηκαν και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων με το License Board, έναν πίνακα με σειρές από τετράγωνα πλαίσια που περιείχαν διάφορες ικανότητες και βελτιώσεις στατιστικών για τους χαρακτήρες. Το FFXII είχε τον προσωπικό του χαρακτήρα από κάθε άποψη, με τα δυνατά και τρωτά του σημεία.

Εκτός από προσωπικότητα, το παιχνίδι διέθετε μία ακόμη έκδοση ( FFXII: International Zodiac Job System) που κυκλοφόρησε εμπλουτισμένη σε χαρακτηριστικά έναν χρόνο μετά από την αρχική και μόνο στην Ιαπωνία. Ο τίτλος της φετινής HD επανέκδοσης ακούει στην ονομασία Final Fantasy XII: The Zodiac Age. Πρόκειται ουσιαστικά για την εμπλουτισμένη αυτή έκδοση που δεν κυκλοφόρησε τότε εκτός Ιαπωνίας. Μαζί της έφερε μερικές ακόμη ολοκαίνουργιες λεπτομέρειες που θα αναφέρουμε παρακάτω.

Αρχικά, το κυριότερο γνώρισμα του Internation Zodiac Job System ήταν ο εμπλουτισμός του License Board. Πλέον, οι παίκτες είχαν να επιλέξουν -από την μία και μοναδική- ανάμεσα σε δώδεκα διαφορετικά Classes για τους έξι συνολικά χαρακτήρες του, με διαφοροποιημένες επιλογές ανάπτυξης χαρακτήρα και οπλισμού. Αυτόματα η προσθήκη αυτή έδωσε μεγαλύτερο”βάθος” στην ανάπτυξη των ικανοτήτων αλλά και περισσότερο στρατηγικό χαρακτήρα.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα στο Gameplay του FFXII ήταν η σχετικά χαμηλή ταχύτητα στις μάχες αλλά και στην εξερεύνηση εντός των περιοχές. Η ανησυχία αυτή μπορεί να παραληφθεί με την επανέκδοση του παιχνιδιού αφού έχει ενσωματωθεί μία Fast Forward επιλογή που επιταχύνει τη ροή του παιχνιδιού κατά δύο ή τέσσερις φορές. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να γλιτώσετε αρκετό χρόνο από κάποιο πολύωρο grinding πλέον ή απλά να επιταχύνετε το βάδισμά σας. Για να πούμε την αλήθεια, η υπερβολική χρήση μπορεί να φανεί ως cheat και να μειώσει την απόλαυση αλλά κατά περιπτώσεις αποδεικνύεται σωτήρια. Παν μέτρον άριστον. Όπως και να έχει, οι δημιουργοί του παιχνιδιού θέλησαν να δώσουν μία λύση σε αυτό το “ζήτημα” για όσους την αποζητούσαν στην αρχική έκδοση και το έκαναν.

Μία διευκόλυνση που θα βρείτε μόνο στη νέα HD έκδοση είναι η δυνατότητα να εμφανίσετε στην οθόνη σας, με το πάτημα ενός κουμπιού, τον χάρτη της περιοχής όπου βρίσκεστε. Έτσι, δε θα χρειάζεται πια να σταματάτε τη ροή της δράσης ή της πορείας σας για να ανατρέξετε στο μενού του χάρτη, όπως γινόταν δηλαδή στην έκδοση του PS2.

Ένα νέο Mode που πρωτοσυστήθηκε στο IZJS ήταν το Trial Mode και εμπεριέχεται φυσικά και στην HD επανέκδοση. Στο συγκεκριμένο Mode καλείστε να επιβιώσετε σε μία σειρά από εκατό μάχες δοκιμάζοντας την ικανότητα και την αντοχή σας, αποκτώντας παράλληλα νέο loot.  Για περισσότερη ποικιλία υπάρχουν και δύο διαφορετικά είδη New Game+. Το Weak Mode αναγκάζει τους χαρακτήρες να βρίσκονται μόνιμα στο Level 1 ενώ το Strong Mode έχει ως σημείο εκκίνησης για τους χαρακτήρες το Level 90 με δυνατότητα περαιτέρω αύξησης. Σε κανένα από τα δύο New Game+ Modes δεν μεταφέρονται αντικείμενα κι εξοπλισμοί.

Πέρα από το επιπλέον περιεχόμενο του IZJS, το FFXII: The Zodiac Age χαρακτηρίζεται από τις μοναδικές του τεχνικές βελτιώσεις και διαφοροποιήσεις που παρατηρήσαμε και θα σας μεταφέρουμε αμέσως. Εκτός της διευκόλυνσης με τον χάρτη που ήδη αναφέραμε, παρατηρήθηκε πως οι χρόνοι φόρτωσης μειώθηκαν ενώ προστέθηκε και η εκσυγχρονισμένη λειτουργία του Auto-Save σε ξεχωριστό αρχείο, διευκολύνοντας όσους ανησυχούν για τη συχνή αποθήκευση προόδου. Η λειτουργία του Fast Forward κατάφερε να γίνει ομαλότερη συγκριτικά με την αντίστοιχη του PlayStation 2, προσφέροντας μία σχεδόν απρόσκοπτη εμπειρία κατά τη χρήση της.

Στο IZJS ΚΆΘΕ χαρακτήρας μπορούσε να διαλέξει μόνο ένα Class και σε αυτό να προσαρμόσει τις δυνατότητές του. Με αυτόν τον τρόπο οι παίκτες δεν είχαν την ευκαιρία να δουν και τα δώδεκα διαφορετικά classes σε ένα Playthrough, παρά μόνο έξι. Το Zodiac Age δίνει πλέον την επιλογή δύο διαφορετικών classes σε κάθε χαρακτήρα κι έτσι το “βάθος” της ανάπτυξης ικανοτήτων γίνεται ακόμη μεγαλύτερο.

Στον οπτικό τομέα η ανάλυση της απόδοσης κάθε επιφάνειας έχει σαφώς βελτιωθεί. Τα μοντέλα των χαρακτήρων και οι υφές του περιβάλλοντος είναι καθαρότερες με περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ τα “χοντροκομμένα” textures έχουν εξαλειφθεί.

Ο τίτλος “τρέχει” στα 30fps σταθερά, ακριβώς όπως και η αυθεντική κυκλοφορία του 2007. Η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε να δούμε το παιχνίδι εν δράσει από την άποψη των 60fps που μπορούσε να προσφέρει το PS4 αλλά οι δημιουργοί του δεν το. Ακόμα και στα 30fps, πάντως, η οπτική εμπειρία μας ήταν ομαλή. H ανάλυση των εικονοστοιχείων πλέον είναι αναμενόμενα στα 1080p. Μοναδική “παραφωνία” εντοπίσαμε στο lip-sync των χαρακτήρων. Στις περισσότερες περιπτώσεις η φωνή τους δεν είναι συγχρονισμένη με την κίνηση των χειλιών τους. Δεν γνωρίζουμε τα περιθώρια βελτίωσης σε αυτόν τον τομέα από την πρωταρχική έκδοση αλλά είναι ένα μελανό σημείο που έπρεπε να αναφερθεί.

Ηχητικά, η περαιτέρω επιμέλεια που παρατηρείται είναι σημαντική. Η μουσική του αυθεντικού τίτλου ηχογραφήθηκε ξανά προσφέροντας ένα σύγχρονο αποτέλεσμα. Προστέθηκαν μερικά νέα κομμάτια, ενώ και η ποιότητα του ήχου αυξήθηκε με τη δυνατότητα παραγωγής οκτακάναλου ήχου 7.1.

GAMEPLAY8
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ8
ΣΕΝΑΡΙΟ7.5
Το The Zodiac Age είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει το FFXII. Δεν είναι μόνο το επιπλέον περιεχόμενο του IZJS, αλλά και ο συνδυασμός της HD απεικόνισης με τις νέες ολοκαίνουργιες προσθήκες που προαναφέρθηκαν. Αν είχατε παίξει κάποτε το FFXII στο PS2 και δεν κατάφερε να σας πείσει, μάλλον ούτε τώρα θα βρείτε αυτό που ψάχνατε. Όσοι δεν καταφέρατε να ασχοληθείτε ποτέ με τον εν λόγω τίτλο και σας αρέσουν τα JRPG σας προτείνουμε το FFXII: The Zodiac Age με "κλειστά μάτια". Μάλιστα, το προτείνουμε και σε όσους ακόμη έχουν καταφέρει να το παίξουν στο PS2 μιας και η PS4 έκδοση -χάρη στο συνολικό περιεχόμενό της- παρατηρείται πληρέστερη, βελτιωμένη και ομορφότερη.
7.8

Share this post

No comments

Add yours